iristuithof.reismee.nl

Vertraagde update uit het hoge noorden

Oeps, ik blijk toch niet zo goed te zijn in het bijhouden van een blog. Intussen is het alweer bijna 3 weken geleden en is er een hoop gebeurd. Ik ben al bijna klaar met mijn eerste vak, jarig geweest, op trip geweest naar Stockholm en ik ga volgende week alweer naar Noorwegen.

Het vak wat ik nu heb is Leadership Theories. Op zich wel interessant, maar aangezien de docent erg vaak afwijkt van de literatuur soms ook dodelijk vermoeiend. Het groepsproject is af en ingeleverd, individuele paper is geschreven en daarvoor heb ik mijn allereerste studiepunt ontvangen, woehoe! Woensdag hebben we tentamen dus momenteel sluiten Jenna, Laura en ik ons op in ons huis om de hele dag in pyjama rond te lopen, te eten en te leren. Het is hier gebruikelijk om tentamens te hebben die 5 à 6 uur duren, gelukkig duurt die van ons maar 3 uur! Na Noorwegen starten we weer met een nieuw vak, Strategic Management.

Mijn verjaardag!! Wat was dat een feest zeg. Nietsvermoedend lag ik twee dagen voor mijn verjaardag in bed te lezen, toen mijn broer m’n kamer binnen kwam wandelen! Vijf minuten later komen mijn ouders ook nog eens binnen wandelen, mijn weekend kon niet meer stuk!

Vrijdag hadden we een feest in een van de clubs op de campus en dat was een van de beste avonden hier tot nu toe. Helaas was de verjaardagsfles wodka op vrijdagavond al leeg…

Zaterdag ben ik met mijn ouders en broer naar een elandenpark en de glasfabriek hier geweest, toch leuk om eens gezien te hebben! Zaterdagavond hadden we een welcome dinner, met 450 mensen in een grote zaal eten. Nouja eten, het leek eerder een vreetschuur. Toen je binnen kwam moest je gelijk langs het buffet je eten halen en zat je dus te eten terwijl nog lang niet iedereen überhaupt zat. Na het eten waren er een aantal internationale studenten die graag genante optredens wilden geven op het podium, zoals over de grond tijgeren tijdens het dansen. Erg genant, maar wel goed leedvermaak. Na het diner hadden we een pre-party bij twee Nederlandse jongens in hun appartement, waar slingers voor mij waren opgehangen! Ook mocht ik kaarsjes uitblazen en kreeg ik een heel mooi roze fluffy kroontje om de hele avond te dragen. Na de preparty zijn we naar het feest gegaan om daar om 12 uur mijn verjaardag te vieren, erg leuk allemaal!

Op zondag ben ik met mijn ouders en Bart wezen wandelen ergens in de omgeving en 's avonds met Jenna en Laura erbij heerlijk uit eten geweest. Maandag gingen mijn ouders en Bart weer naar huis en moest ik helaas weer aan de studie.

Verder gaat het hier allemaal redelijk zijn gangetje, veel bezig met studie en geregeld leuke dingen doen. Växjö is een stukje saaier dan verwacht, je hebt de campus, het centrum met een handjevol winkels en daar houdt het wel een beetje op helaas. Op zich is het ook wel lekker om veel rust te hebben, daar had ik wel behoefte aan na afgelopen jaar! Ik kom de komende maanden wel door.

In mijn volgende blog zal ik vertellen over Stockholm en dan ben ik ook al naar Noorwegen geweest.

Voor nu ga ik weer hard aan de studie!

Liefs,

Iris.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!