iristuithof.reismee.nl

I’m sorry? 7 euro’s? For one beer?

Dat was mijn eerste reactie toen ik van iemand hoorde dat een biertje in de kroeg écht 7 euro kost. Ik wist wel dat het duur zou zijn, maar 7 euro? Hoeveel geld denken ze dat die studenten hier wel niet hebben? Daarom zijn we vanmiddag maar wijn (6 euro voor de goedkoopste fles) gaan inslaan bij de slijterij.

Intussen ben ik hier al redelijk gesetteld en heb ik ontzettend veel zin in de komende tijd. Toen ik vrijdagmiddag aan kwam stonden mijn ouders me op te wachten, erg fijn! De eerste paar dagen heb ik vooral met hun in de zon gelegen, gefietst en gelezen. Even bijkomen en wennen aan het feit dat ik er nu eindelijk ben. Zaterdag zijn we op fietsenjacht geweest, want zonder fiets is het hier niet te doen. Ik heb een prachtige gele ros gescoord, inclusief mandje! Voor Zweedse studentenbegrippen is mijn fiets écht mooi J

Ik woon in een groot roze huis met 50 studentenkamers achter een hele grote supermarkt. Vanaf huis is het 5 minuten fietsen naar de uni en 10 minuten naar het centrum, ideaal dus! Gezien het richtingsgevoel van ons, komen mensen ons altijd thuis ophalen, zodat ze zeker weten dat we op tijd zullen zijn, haha!

Ik zit op een gang met zes mensen, een Zweeds meisje (Hanna), twee Zweedse jongens, waarvan ik er 1 nog niet heb gezien en de andere niet gezien wil worden. Hij rent altijd vanaf zijn kamer naar de keuken en weer terug, inclusief zonnebril. Verder zit ik met Jenna en Laura, twee meiden die ik ken van mijn opleiding en wat heel erg leuk is!

Het allerbeste van dit huis is, dat we een poetsvrouw hebben! Elke dag komt ze de gemeenschappelijke ruimtes schoonmaken J Beneden bij het washok staat een droogkast, iemand ooit van gehoord? Wij dus niet. Hier kun je na het wassen je kleding in ophangen en dan droogt het sneller, best handig!

Jenna was hier al een aantal dagen toen ik aan kwam en had al een heuse vriendengroep gevonden! De groep (+/- 25 mensen) is heel erg leuk en bestaat voor 50% uit Nederlanders en 50% uit Duitsers. Communiceren gaat in het Engels, erg fijn aangezien ik geen woord Duits spreek.

Vandaag begon de introductie waar Laura, Jenna en ik ons voor hadden ingeschreven. Wij waren de enige van de groep die zich daar voor had ingeschreven, wat op zich al erg vreemd was. Toen we vanmorgen om 8.00 uur (!!!) daar aankwamen, bleek het een introductie te zijn voor Zweedse studenten, in het Zweeds dus. We kennen misschien drie woorden Zweeds, dus dat leek ons niet zo’n goed idee. Na een hele ochtend geregel en gedoe hebben we ons uitgeschreven, maar wel geregeld dat we met zijn allen met de feesten ’s avonds mee mogen, kan niet beter dus.

Vanavond hebben we een activiteit van de internationale studentenorganisatie, VIS, en daarna gaan we waarschijnlijk bij iemand thuis chillen. De groep is heel leuk, er zijn al veel leuke plannen voor komende weken en er komen steeds meer mensen bij. Tot nu toe mijn update, ik heb natuurlijk nog veel meer te vertellen na komende week, so stay tuned!

Oh, en ik weet nog steeds niet wat doei is in het Zweeds.

Dus groetjes!

Liefs,

Iris

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!